תת פעילות בלוטת התריס – טיפול בתת פעילות חריפה

אורית

אורית (שם בדוי), סטודנטית לרוקחות בשנות העשרים שלה פנתה אלינו בטלפון בחודש ינואר 2018 עקב תת פעילות חריפה של בלוטת התריס. לפני תחילת הטיפול ההומאופתי ערכי ה-tsh שלה עמדו על 48.23 – הרבה מעבר לנורמה.

לאחר שיחת התייעצות החליטה אורית להגיע לפגישת טיפול ראשונית. כשנפגשנו ראיתי לפני אישה רזה, שקטה ועדינה. המראה שלה לא הסגיר את העובדה שהיא סבלה מתסמינים רבים וביניהם: נפיחות בצוואר, בעיות במחזור (דימום שנמשך לאורך כל החודש, כאבים במהלך המחזור), קושי להירדם בלילות, מעי רגיז, כאבי בטן וחרדות. מצבה הבריאותי השפיע לרעה על לימודיה האקדמאיים, היא החלה להחסיר שיעורים רבים, התקשתה להתרכז בבחינות ואף סיפרה לי בכאב כי שקלה ברצינות לוותר על חלומה המקצועי ולסיים את לימודי הרוקחות.

כאב לי הלב לשמוע איך אישה צעירה סובלת מבעיות כה רבות והיה חשוב לי לעזור לה ככל שניתן על מנת שתוכל לממש את הפוטנציאל שלה בחיים, להמשיך בלימודי הרוקחות ולהרגיש טוב יותר.

הסברתי לאורית שעקב המצב המורכב כנראה שהטיפול ייארך מספר חודשים. במצבים כאלו ניתן לראות שיפור כבר בשלבים הראשונים אבל אי אפשר לפתור את כל הבעיות במכה אחת. בתחילה היא היססה – לאנשים במצבה לא תמיד קל להיות סבלניים – אך לבסוף החליטה לבטוח בי ולאפשר את הזמן הדרוש להשגת התוצאות הרצויות.

התחלנו את הטיפול ההומאופתי ולאחר כחודש אורית דיווחה על שיפור משמעותי בלחץ בצוואר אבל בשאר התלונות לא היה שינוי משמעותי. בחרתי לאורית תרופה הומאופתית נוספת שהביאה לשיפור נוסף. הפעם במצב הרוח ובתסמיני המחזור.

בחודש אפריל 2018, שלושה חודשים לאחר תחילת הטיפול קיבלתי שיחת טלפון מאורית שבו בישרה לי בהתרגשות כי בבדיקות הדם רמת ה-tsh ירדה ל 10.89. עדיין לא תקינה אבל ירידה משמעותית לעומת הערכים שהופיעו לפני תחילת הטיפול.

המשכנו במעקב ובטיפול, מה שהביא להקלה בכאבי הבטן ולשיפור השינה בלילה. במהלך חודש יולי 2018 אורית בדקה ביצעה שוב בדיקת דם והפעם שמחנו מאוד לגלות שה-tsh עומד על 4.54 מה שמוגדר ערך תקין.

הטיפול באורית טרם הסתיים. ישנן עדיין בעיות שמציקות לה, אמנם הרבה פחות ממה שהיו בתחילת הטיפול אבל אורית לא מסתפקת בשיפור המצב, היא רוצה לפתור את הבעיה אחת ולתמיד ולצורך כך ייתכן שנצטרך עוד מספר טיפולים נוספים. יחד עם זאת השיפור הגדול שהשגנו עד כה, הן ברמת התסמינים והן בתוצאות של בדיקות הדם מראה ללא ספק כי אנחנו בדרך הנכונה לפתרון שאר התסמינים.

לתאום פגישת ייעוץ