תת פעילות בלוטת התריס – סיפור הצלחה נוסף

את אסתר זכיתי להכיר לפני כשנה וחצי כשהגיעה לקליניקה שלי עקב תת פעילות בבלוטת התריס ממנה סבלה מזה 14 שנה. אסתר היא אישה חכמה וסקרנית המודעת היטב לבריאותה ואיננה חוששת משינויים באורחות חייה. לפני שנים בודדות עברה לדיאטה צמחונית והתחילה ללמוד את שיטת ימימה.

אסתר היתה אשה רזה כל חייה. היא מקפידה לאכול נכון ופוקדת את חדר הכושר בקביעות שם היא משתתפת בחוגי התעמלות שונים וצועדת על ההליכון. יחד עם זאת בשנים האחרונות היא עלתה 15 ק״ג שאותם היא "מרגישה" בעבודתה. בנוסף היא דיווחה על עייפות, מצבי רוח קיצוניים, יובש בעור, נשירת שיער והרגשת נפיחות, כאבים בשכמות, ולסיום, ציפורניים חלשות שנשברות בקלות. כל אלה הצביעו באופן ישיר על מצב של תת פעילות חריפה בבלוטת התריס.

אסתר קיבלה הנחיה מרופא המשפחה להתחיל ליטול כדורי אלטרוקסין שכמובן לא פתרו את הבעיה והיא נאלצה להעלות את המינון עם השנים. בהמשך היא החליפה ליוטירקס שגרם לה לאחר כשלושה שבועות לתופעות לוואי קשות, פנים נפוחות וכאבי שרירים בכל הגוף. החוויה הקשה הביאה אותה להחלטה להפסיק את הטיפול הקונבנציונלי ולפנות אלינו למרכז לאיזון בלוטת התריס.

מטופלת שהפסיקה ליטול תרופות קונבנציונליות מהווה עבורי אתגר טיפולי. הפסקת הטיפול התרופתי מובילה קרוב לוודאי לשינוי הן בבדיקות הדם הן בתסמינים שממנה סבלה האישה. היה ובאותו הזמן אחליט להעניק טיפול הומאופתי הרי שאם נראה שינוי כלשהוא במהלך השבועות הקרובים לא נוכל לדעת האם לייחס אותו להפסקת התרופות מצידה או לטיפול החדש שהיא מקבלת מאיתנו. במקרה זה הסברתי לה כי כדאי להמתין עם הטיפול ההומאופתי עד להתבהרות ההשפעה של הפסקת התרופות. לאחר כמה חודשים ביצעה אסתר בדיקת דם בה עמד ה-tsh על 10.8 . רק לאחר שהיו בידינו נתונים אלו התחלנו את הטיפול.

תוך מספר שבועות חוותה אסתר שיפור משמעותי. היא לא חווה עייפות בבקרים ו״הגוף יותר שמח״ כדבריה. היא הצליחה לרדת 9 ק״ג שאותם היא מרגישה בכל פעולה שהיא עושה בעבודה, במשק הבית או בחוג ההתעמלות. לאחר כחצי שנה בוצעה בדיקת דם נוספת שהראתה על שיפור משמעותי בתפקודי בלוטת התריס ונראה כי המדדים קרובים מאוד לטווח התקין.

אסיים במילות התודה מהמכתב שרשמה לנו אסתר:

״…לפני כשנה וחצי , החלטתי שאני מפסיקה את הכדורים וקבעתי תור אצל ערן לטיפול הומאופטי, הבדיקות שלי עם האלטרוקסין הראו צג של כמעט 12 כשהנורמה היא בסביבות 4 . התחלתי לקחת טיפות הומאופטיות שערן הכין לי . לאחר 3 חודשים זה ירד ל9 ובבדיקות דם האחרונות שעשיתי זה ירד ל5 רק עם הטיפות.. אני רוצה לציין שאחרי שהפסקתי את התרופה שרובה טלק דחוס , ירדתי 10 קג והרגשתי מלאת חיים ואנרגיה מה שלא היה לי 14 שנה ..אני ממליצה בחום .. נכון, צריך אומץ רב להפסיק .. אבל מתחילים לחיות ברוך השם . אני מודה לשם שפגשתי את ערן״

לתאום פגישת ייעוץ