תת פעילות בלוטת התריס אצל גברים

תת פעילות בלוטת התריס אצל גברים

זה קורה גם למפורסמים. כוכב הכדורגל הברזילאי רונאלדו סבל מתת פעילות של בלוטת התריס, הנשיא גורג' בוש האב סבל מיתר פעילות. המחלה אכן שכיחה יותר אצל נשים אבל גם גברים סובלים ממנה.

כשזה מגיע לתת פעילות בלוטת התריס אנחנו מיד חושבים על נשים והן אכן בסבירות גבוהה פי כמה לחלות במחלה מאשר גברים, מה שגם גורם לכך שרוב המידע מתייחס לסימפטומים הנפוצים אצל נשים ודרכי הטיפול בהן. זה גם אומר שהאבחון אצל גברים לפעמים לא מדויק או מאוחר מכיוון שהרופאים נוטים לחשוב על אלף ואחד גורמים אחרים לפני שהם מגלים את הגורם האמיתי.

הרבה פעמים מטופלים שסובלים מעייפות שומעים מהרופאים ומהסביבה שהכל בראש וזו בעיה נפשית שלהם בשעה שמדובר בבעיה פיזית. הסבל ממחלה שאינה מאובחנת וההרגשה שמשהו לא תקין, יכולים להטריד מאוד ולפגוע משמעותית באיכות החיים.

איך מתבטאת תת פעילות (היפו) של בלוטת התריס אצל גברים?

הסימפטומים אצל גברים די דומים לאלו המופיעים אצל נשים. דהיינו: עייפות, עודף משקל, תחושת נפיחות, מצבי רוח ודיכאון, עצירות, רגישות לקור ועוד. יחד עם זאת, הדגש הרבה פעמים שונה.

גברים נוטים פחות לעלות במשקל ויותר לאבד מסת שריר, להרגיש חולשה, לאבד את הדחף המיני ולהקריח. בנוסף, קיימים סימפטומים ייחודיים לגברים הכוללים אין-אונות וירידה בפוריות של הזרע.

איך מתבטאת יתר פעילות (היפר) של בלוטת התריס אצל גברים?

גם כאן, הסימפטומים אצל גברים די דומים לאלו המופיעים אצל נשים. דהיינו: עייפות, שינויים בתיאבון, הזעה, חוסר מנוחה, רגישות לחום, קשיי ריכוז ואובדן משקל יחד עם נפיחות של בלוטת התריס והצוואר. לפירוט של הסימפטומים והטיפול ביתר פעילות בלוטת התריס.

סימפטום ייחודי לגברים הוא התפתחות לא נורמלית של שדיים, מה שקרוי gynecomastia. סימפטום לא נעים אבל לא מסוכן שגם נוטה להיעלם כשפותרים את הבעיה.

איך בודקים את פעילות בלוטת התריס?

בדיקת דם יכולה לאבחן את הבעיה אבל לצערנו נדיר שרופאים שולחים גברים לבדיקה של בלוטת התריס ועוד יותר נדיר שהם שולחים לבדיקה מקיפה. בדיקה מקיפה צריכה לכלול לא רק את ערכי ההורמון TSH אלא גם את הפרמטרים הבאים שהינם מאוד חשובים: FT4, T3, FT3, RT3, ו Thyroid Peroxidase Antibodies (TPO(. אם אתה סובל מאחד או יותר מהסימפטומים אפשר וצריך להתעקש על בדיקה מלאה.

מה עושים עם התוצאות?

כלל ראשון – לא להסתפק בתשובה ״הערכים נורמליים״. חשוב להבין שגם כאשר הערכים תקינים, יחס שאינו תקין בין הערכים עשוי להצביע על תחילתה של בעיה מערכתית. למשל TSH נמוך יחסית ביחד עם FT4 נמוך יכול להצביע על בעיה בבלוטת האדרנל.

מה הטיפול ההומאופתי בבעיות בבלוטת התריס אצל גברים?

הטיפול ההומאופתי מתבסס על מכלול הסימפטומים בגוף ובנפש(בנוסף לבדיקות הדם), כלומר על תמונת המחלה השלמה. אין תרופת מדף או תרופת פלא, כל מקרה נבחן בצורה פרטנית ומותאם לו טיפול ייחודי עבורו.

התכנים המופיעים באתר נועדו לצורך מתן אינפורמציה בלבד ואינם בגדר עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם רופא או הומאופת קלאסי באופן אישי. 

Comments are closed.