סרטן בלוטת התריס- כל מה שחשוב שתדע

סרטן בלוטת התריס והומאופתיה – כל מה שחשוב שתדע

מהו סרטן בבלוטת התריס?

סרטן בלוטת התריס הוא הסרטן ההורמונלי השכיח ביותר. שכיחותו גבוהה יותר בקרב אנשים מגיל 40 ומעלה ובעיקר בקרב נשים (פי 3 לערך לעומת גברים). הסיבה למחלה אינה ידועה, קיימים גורמים גנטיים וסביבתיים אולם לא תמיד אפשר לשים את האצבע על הגורם המדויק.

המאפיין העיקרי של תא סרטני הוא תוחלת החיים הארוכה בהשוואה לזו של תא רגיל.  תא סרטני אינו מת כשהוא צריך, הוא מפתח רשת כלי דם עצמית שאינה תלויה באספקת הדם הראשית של הגוף. אספקת הדם העצמית מאפשרת לגידול הסרטני להתפתח. אם הגידול פולש לרקמות בריאות דרך מערכת הדם או הלימפה, גידול זה נחשב לגידול ממאיר.

 

מהם הסוגים של סרטן בבלוטת התריס?

באופן כללי, קיימים ארבעה סוגים של סרטן בבלוטת התריס: פפילרי, פוליקולרי, מדולרי ואנפלסטי. כאשר הסוגים השכיחים ביותר הם פפילרי ופוליקולרי.(חשוב להבין שהחלוקה הזו לסוגים היא חלוקה גסה שאינה אינדיבידואלית. כלומר, גם סרטן מסוג פפילרי יתבטא בצורה שונה באנשים שונים ולכן יזדקק לטיפול שונה המותאם אינדיבידואלית למצב הכולל בגוף ובנפש של המטופל הספציפי)

מהו התהליך הסרטני ומהם הגורמים להתפתחות סרטן בבלוטת התריס?

התהליך הסרטני מתבטא בכך שהתאים בבלוטת התריס מתחילים להתחלק בצורה לא נורמלית והורסים את הרקמות הנורמליות בבלוטה. בשלב מתקדם יותר, הגידול הסרטני עשוי לגדול ולשלוח גרורות.

ברמה הפיזית, ה- DNA של תאי הבלוטה נפגע. ה- DNA מכיל הנחיות ברורות לגדילה וחלוקה של התאים. כאשר נוצרת פגיעה במישור זה, תאי בלוטת התריס מקבלים הנחיות שגויות ולכן הם גדלים ומתחלקים באופן לא מסודר.

השינוי בהנחיות הDNA יכול להיווצר ממספר גורמים:

*נטייה גנטית מוקדמת. (היסטוריה משפחתית לסרטן)

*וירוסים שמועברים במגע מיני לא בטוח

*עישון

*שתייה מוגזמת של אלכוהול

*עודף משקל

*בעיות עור שנגרמו עקב טיפול בהקרנות

אלו רק חלק קטן מהגורמים לשינוי ברמת ה- DNA בתאים ולהתפתחות סרטן בבלוטת התריס.

 

סימפטומים של סרטן בלוטת התריס

רוב החולים בסרטן בלוטת התריס אינם סובלים מסימפטומים או מסימנים של המחלה בשלבים הראשונים. כאשר הסימפטומים מופיעים, הם יכולים לכלול:

  • צרידות
  • גוש באזור הצוואר מתחת לגרוגרת
  • נפיחות של קשרי לימפה באזור הצוואר
  • קושי בבליעה
  • כאבים בצוואר או בגרון

הטיפול הקונבנציונלי בסרטן בלוטת התריס

הטיפול הקונבנציונלי בסרטן בלוטת התריס מציע ניתוחים, הקרנות, טיפולים ביוד רדיו-אקטיבי וכימותרפיה.  הטיפול מכוון בדרך כלל ישירות כנגד הגידול עצמו ואינו מטפל בסיבה למחלה ובנטייה המוקדמת של הגוף שמאפשרת את התפתחות הגידול מלכתחילה. לכן, בחלק גדול מהמקרים הגידול הסרטני חוזר.

טיפול הומאופתי בסרטן בלוטת התריס

חשוב להבין שהומאופתיה אינה מטפלת בסרטן בלוטת התריס באופן ישיר. התרופה ההומאופתית מטפלת בחולה ומעוררת את כוחות הריפוי העצמיים שלו ועוזרת לגוף שלו להתמודד עם המצב בצורה חיונית יותר ובאופן עצמאי. זה ההבדל המהותי בין הטיפול הקונבנציונלי לסרטן בלוטת התריס שמכוון להרס של הגידול באופן חיצוני, לבין הטיפול ההומאופתי שמחזק באופן פנימי את המערכת של החולה ומחזיר לה את היכולת הטבעית לרפא את עצמה.

יתרון משמעותי נוסף לטיפול ההומאופתי בסרטן בלוטת התריס הוא התאמת הטיפול לריפוי שורש הבעיה באופן אישי, על סמך המאפיינים המיוחדים בגוף ובנפש של כל מטופל ומטופל

.

אצלנו במרכז לאיזון בלוטת התריס אנו מטפלים באנשים שסובלים מגידולים בבלוטת התריס.

הטיפול ההומאופתי שאנו מציעים הינו מדעי, טבעי, בטוח, ויעיל במיוחד. הומאופתיה מכירה בקשר שבין סרטן בלוטת התריס והנפש, היא מותאמת לגידול ולמצב הנפשי באופן אישי ומכוונת לשורש הבעיה. הטיפול ההומאופתי אינו מתיימר לרפא את הגידול הסרטני בעצמו או להחליף הקרנות, כימותרפיה או ניתוחים. אך, קרוב לוודאי, שההומאופתיה תוכל לתמוך בטיפול הקונבנציונלי, תפחית את תופעות הלוואי שלו ותחזק את מערכת החיסון על מנת שהיא בעצמה תפעל כנגד הגידולים.

התכנים המופיעים באתר נועדו לצורך מתן אינפורמציה בלבד ואינם בגדר עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם רופא או הומאופת קלאסי באופן אישי. 

Comments are closed.