מיתוסים ועובדות על בלוטת התריס

מיתוסים ועובדות על בלוטת התריס

בלוטת התריס היא בעיה של נשים מבוגרות בלבד

לא נכון. גברים ונשים חשופים לבעיות בבלוטת התריס בכל גיל. אמנם לנשים מעל גיל 30 או לנשים לאחר לידה יש סיכוי מוגבר לפתח חוסר איזון של בלוטת התריס, אך כולם למעשה עלולים לסבול מחוסר איזון בבלוטה.

רק בדיקת TSH יכולה לאבחן בעיות בבלוטת התריס

נכון חלקית. בדיקות דם חריגות מעידות על בעיות בבלוטת התריס, אבל פעמים רבות גם כשרמות ההורמון תקינות, הסימפטומים מעידים אחרת. קימות בדיקות נוספות שינתן לבצע אבל יותר חושב זה להקשיב לגוף. ברגע שאנו רואים תסמינים של תת פעילות (בעיקר עייפות ועלייה במשקל) זה הזמן להתחיל טיפול הומאופתי.

ככל שנכניס יותר יוד לגוף כך הבלוטה תעבוד מהר יותר

נכון אבל לא רלוונטי. בלוטת התריס משתמשת ביוד לצורך יצור תירוקסין אבל בעולם המערבי שלא סובל מתת תזונה אין מקרים של מחסור ביוד הגורם לתת פעילות ולפיכך הוספת יוד, בין אם בתזונה או בכדורים, לא פותרת שום בעיה.

תת-פעילות של בלוטת התריס גורמת לעליה במשקל של קילוגרמים ספורים בלבד

לא אצל כל אחת. מידת העלייה במשקל בשל תת-פעילות של בלוטת התריס היא אינדיבידואלית ומשתנה בין כל אחת ויכולה לנוע מקילוגרמים בודדים ועד לעשרות קילוגרמים עודפים. אצל חלק מהנשים העלייה היא על פני שנים רבות ואצל חלק תוך פרק זמן קצר מאוד.

קל לאבחן בעיות בבלוטת התריס

לא נכון. לבעיות בבלוטת התריס פנים רבות ושונות המתבטאות אחרת אצל כל מטופלת. לא תמיד קל לשים את האצבע על הסיבה המדויקת ולהבין כי המקור לקושי, לתחושה או לכאב נמצא בבלוטת התריס. לכן, היעילות של ההומיאופתיה גבוהה כל כך בטיפול בבלוטת התריס, שכן היא מטפלת באדם כמכלול שלם ונותנת מענה מלא לכל הסימפטומים המטרידים אותו.

ברגע שמתחילים טיפול תרופתי לבלוטת התריס זה לכל החיים

בגדול – כן. טיפול תרופתי קונבנציונלי לבלוטת התריס יוצר תלות ומחייב את הנוטלת להמשיך ולקחת את התרופה במינונים הולכים וגדלים. יחד עם זאת, בחלק מהמקרים ניתן לחזור ולאזן את בלוטת התריס באמצעים טבעיים ולהפסיק את הצורך בטיפול תרופתי.

אלטרוקסין היא הטיפול היחידי לבעיות בבלוטת התריס

לא נכון. אלטרוקסין הוא תחליף סינתטי להורמון בלוטת התריס T4 (תירוקסין) וככזה, הוא מעלה את רמות ההורמון באופן מלאכותי. קיימות דרכים אחרות, טבעיות ומוכחות, לסייע לבלוטה לחזור ולתפקד בצורה טובה, ללא תלות בתרופה חיצונית, וללא תופעות לוואי שונות.

טיפול טבעי לא משיג תוצאות טובות כמו טיפול תרופתי לבלוטת התריס

נכון מאוד. טיפול הומיאופתי משיג תוצאות יותר טובות מטיפול תרופתי. הוא למעשה הטיפול היחיד שהמסוגל להחזיר את בלוטת התריס לפעילות תקינה. לא לתת הורמונים שיחליפו אותה אלא לפתור את הבעיה מהשורש.

התכנים המופיעים באתר נועדו לצורך מתן אינפורמציה בלבד ואינם בגדר עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם רופא או הומאופת קלאסי באופן אישי. 

Comments are closed.