כאבים בבלוטת התריס

כאב בבלוטת התריס יכול להיות אינדיקציה למספר רחב של בעיות אפשריות. חשוב להבין לעומק את הבעיה ולמצוא טיפול טבעי ונכון על מנת לפתור אותה.

בלוטת התריס הינה אחד המרכיבים החשובים ביותר של המערכת ההורמונלית. הבלוטה מייצרת ומפרישה למחזור הדם הורמונים שחיוניים לביצוע תקין של תפקודים בכל מערכות הגוף.  בלוטת התריס ממוקמת בחלק הקידמי של הצוואר ממש מתחת לגרוגרת וצורתה כצורת פרפר.

כאב בבלוטת התריס הוא כל תחושה של רגישות וחוסר נוחות שנובעת מתהליכי מחלה שמתרחשים בתוך בלוטת התריס או בתוך מבנים סמוכים בצוואר(כגון שרירים, כלי דם ולימפה, קנה הנשימה, קנה הבליעה, בלוטות רוק, מיתרי קול וכו') המשפיעים על בלוטת התריס ובין היתר עשויים לגרום לכאבים.

מהן שלושת הסיבות השכיחות לכאבים בבלוטת התריס?

  1. תירואידיטיס תירואידיטיס הוא שם כללי שמתייחס למצב של דלקת בבלוטת התריס שיכול להתפתח בין היתר על רקע של מחלת השימוטו (מחלה אוטואימונית), או על רקע של גויטר (זפקת, נפיחות של בלוטת התריס בד"כ עקב מחסור ביוד)או פעילות יתר של בלוטת התריס  או לאחר לידה. הסיבות לתירואידיטיס הינן שונות ומגוונות.

סימפטומים:

הסימפטומים הקליניים של דלקת בבלוטת התריס יתבטאו בכל אדם באופן שונה וייחודי ועל פי נקודות החולשה האישיות שלו.  באופן כללי הסימפטומים יכולים להיות היפותירואידיזם (תת-פעילות של בלוטת התריס המאופיינת בהפרשה פחותה של הורמונים ומתבטאת בעייפות, עודף משקל, דופק מואץ, תחושת נפיחות כללית, נימול ורעד בגפיים, מצבי רוח ודיכאון וכו'), והיפרתירואידיזם (יתר-פעילות של בלוטת התריס המאופיינת בהפרשה מוגברת של הורמונים ומתבטאת בחרדה, גויטר, קושי להירדם, דופק מואץ, חוסר מנוחה ועייפות, נימול ורעד בידיים, רזון, עצבנות וכו').

טיפול קונבנציונלי לתירואידיטיס:

כיום, לרפואה הקונבנציונלית אין פתרון למחלה עצמה, ולכן הטיפול מתמקד בסימפטומים. הטיפול הקונבנציונלי לתירואידיטיס כולל הורמונים מלאכותיים כגון אלטרוקסין ויוטירקס או תרופות אנטי-דלקתיות כגון אספירין ואיבופרופן להפחתת הדלקת, הרעד בגפיים והדופק המואץ. לעיתים תכופות, כאשר הכאבים בלתי נסבלים, נוהגים לתת טיפול סטרואידלי (למשל פרדניזון).

  1. קשריות בבלוטת התריסקשריות הם גושים או גידולים בגודל מספר מילימטרים ועד מספר סנטימטרים בבלוטת התריס.

רוב הקשריות אינן גורמות לסימפטומים פיזיים אולם לעיתים נדירות אנשים שסובלים מקשריות מתלוננים על כאבים בצוואר, בלסת או באוזן. אם הקשרית גדולה מדי ולוחצת על קנה הנשימה היא עשויה לגרום להפרעות בנשימה ובבליעה ואם הקשריות פוגעות במיתרי הקול הן יכולות לגרום לצרידות וכאבים.

טיפול קונבנציונלי לקשריות בבלוטת התריס:

כל הקשריות שנמצא כי הן מכילות תאים סרטניים או שישנו חשד גדול להימצאות תאים סרטניים, מנותחות ומוצאים מהגוף.

אם יש ברקע מחלות כגון תת-פעילות או יתר-פעילות של בלוטת התריס, נעשה שימוש בהורמונים סינטטיים בניסיון לתקן באופן חיצוני את חוסר האיזון ההורמונלי. מעבר לכך שהטיפולים הקונבנציונליים להיפותירואידיזם והיפרתירואידיזם אינם מרפאים את הסיבה למחלה, הם מנוונים את בלוטת התריס ומחייבים נטילת הורמונים תחליפיים (כגון אלטרוקסין, יוטירקס, סינטרויד) לכל החיים.

 

  1. סרטן בבלוטת התריס גידול ממאיר של תאים בבלוטת התריס הוא די נדיר אך עדיין קיים. הסימפטומים כוללים כאבים בגרון, בצוואר ובבלוטת התריס במהלך נשימה ובליעה אולם אלו יכולים גם להעיד על סרטן בבלוטת התריס או על מחלות זיהומיות אחרות. במקרה של חשד לסרטן מקובל לבצע בדיקות הדמייה ובדיקות דם.

מהו הטיפול ההומאופתי לכאבים בבלוטת התריס?

הטיפול הטבעי ההומאופתי מאפשר ריפוי של הסיבה לכאבים בבלוטת התריס. מכיוון שהסיבה למחלה משתנה מאדם לאדם, בתום האבחון, אנו מתאימים למצב הייחודי שלך תכשיר הומאופתי טבעי ובטוח שאינו יוצר תופעות לוואי וניתן לשלב אותו במקביל לטיפול הקונבנציונלי. התכשיר ההומאופתי יעורר את כוחות הריפוי העצמיים שקיימים באופן טבעי בגוף ובנפש שלך ובכך אנו עוזרים לגוף לרפא את עצמו, מחזקים את מערכת החיסון ומחזירים אותה לתפקוד אופטימלי, מפחיתים את הצורך בתרופות כימיות ובניתוחים ובכך משפרים את איכות החיים באופן כולל.

 כתב ויתור- התכנים המופיעים באתר נועדו לצורך מתן אינפורמציה בלבד ואינם בגדר עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם רופא או הומאופת קלאסי באופן אישי. 

Comments are closed.